Co mogłoby spowodować awarię katalizatora?

Twój katalizator jest rzadko, jeśli nigdy nie jest naturalnie uszkodzony. Raporty o awarii katalizatora z powodu złej jakości produkcji prawie nigdy nie są brane pod uwagę.

Awaria katalizatora jest najprawdopodobniej awarią innej części silnika, która w konsekwencji nie przeniesie do katalizatora ilości lub rodzaju substancji, które ma przetwarzać. Jeśli na przykład silnik jest nieostrożny, nie poradzi sobie z właściwą mieszanką paliwa i powietrza, co może spowodować uszkodzenie konwertera. Jeśli paliwo wlewa się do przetwornicy, może to spowodować przegrzanie, które spowoduje stopienie metali w układzie wydechowym. Pojawiły się również doniesienia o przedostaniu się oleju lub płynów zapobiegających zamarzaniu do układu wydechowego, które zatykają przetwornicę i zmniejszają moc silnika, a także generują nietypowe ciśnienie w układzie, które może uszkodzić inne części samochodu. Należy również monitorować stan czujnika O2, aby upewnić się, że mieszanka wprowadzana do katalizatora nie jest nieprawidłowa - co miałoby określone wcześniej konsekwencje.

Wreszcie, katalizator zawiera ceramikę, która jest dość krucha. Jeśli coś uszkodzi pod samochodem (wypadek, skały, przeszkoda), może to doprowadzić do luźnego katalizatora, który może się zepsuć, kawałki ceramiki spowodują całkowitą dysfunkcję zdolności filtracyjnych.

 

 

Uszkodzony katalizator uszkodzony katalizator