Articles

Dostosowywanie Platinum Recycling : Perspektywy na przyszłość

Posted by isahora
17 Jun 2019 0 comments

Prospective analytics

 

Trzecią i ostatnią prezentację w Atlancie wygłosił dr Semih Sunkar z Nippon PGM, wspólnego przedsięwzięcia DOWA Metals & Mining Co., Ltd. i Tanaka Kikinzoku Kogyo K.K.

DOWA, z 60% udziałem w kapitale zakładowym, posiada wiedzę specjalistyczną w zakresie wytopu, metali nieszlachetnych i recyklingu, Tanaka, z 40% jest dobrze znana ze swoich możliwości rafinacji.

Japońska firma Nippon PGM jest również obecna w USA i w Czechach, a firma stworzyła unikalny i przyjazny dla środowiska proces recyklingu PGM.

Firma Nippon PGM, jako wyspecjalizowana operacja odzyskiwania PGM, jest zaangażowana w efektywny kosztowo recykling i opracowała swój unikalny proces recyklingu. Zamiast używać hut, które są zaangażowane w odzyskiwanie wielu innych metali, do przetwarzania autokatalizatorów, Nippon używa pieca elektrycznego (EAF) i procesu utleniania do odzyskiwania PGM. Jest to opatentowana technologia, dedykowana wyłącznie dla urządzeń PGM, które charakteryzują się niskimi kosztami eksploatacji, zerowym poziomem odpadów niebezpiecznych i pozostawiają niski ślad węglowy. Strona Tanaka przejmuje w pełni zautomatyzowany proces z krótkim czasem realizacji zamówienia i wysoką wydajnością. Biorąc pod uwagę duże inwestycje w ten proces, Nippon PGM, co zrozumiałe, jest żywotnie zainteresowany rozwojem przemysłu motoryzacyjnego w przyszłości...

PGM w kontekście (2018 r)

Economic Value of PGM

Świadczy to o tym, że PGM, choć ważne dla nas wszystkich, stanowią jedynie bardzo mały ułamek całego rynku metali, który z kolei jest karłowaty ze względu na wartość ropy naftowej.

Platinum demand

W ciągu zaledwie 40 lat, przemysł samochodowy stał się dominującym użytkownikiem platyny i podstawą wzrostu popytu na metal.

platinum sourcing

Recykling jest obecnie sprawdzonym czynnikiem przyczyniającym się do dostarczania platyny, a w czasie, gdy wzrasta zaniepokojenie z powodu erozji zasobów naturalnych Ziemi, recykling oferuje bardziej zrównoważoną drogę. Sukces recyklingu autokatalizatora można przypisać 4 czynnikom:

- Ustanowienie systemu recyklingu

- Kolekcja konkurencyjna i innowacyjna

- Prosta konstrukcja, ułatwiająca ekstrakcję metali szlachetnych.

- Dostępna i dedykowana infrastruktura przetwarzania danych

Model biznesowy recyklingu

Obecnie, jako branża o ugruntowanej pozycji, proces recyklingu obejmuje zazwyczaj "łańcuch pokarmowy" na 4 poziomach działania:

GENERATOR: Lokalni handlarze, złomowiska, rodzinne firmy, które są źródłem katalizatorów. Zorientowane na gotówkę.

PODMIOT: Regionalne przedsiębiorstwa, nastawione na zysk, pracujące nad modelem "szybkiej sprzedaży detalicznej

PROCESSOR: Wielonarodowi operatorzy z rozległą wiedzą specjalistyczną, bardzo zorientowani na wyniki.

REFINER: Globalne przedsiębiorstwa o wysokim poziomie profesjonalizmu i doświadczenia, zorientowane na produkt.

Ewolucja biznesowa - Widok Nippona

Ewolucja katalizatorów

1975 - Katalizatory dwukierunkowe (wprowadzone po raz pierwszy w USA)

1983 - "Three Was Catalysts".

1991 - Katalizatory z folii metalowej (wynikające z Euro 1)

2003 - DPF Cordierite (wynikający z Euro 3)

2010 - DPF Węglik krzemu (wynikający z Euro 5)

2018 - DPF Aluminiany (wynikające z Euro 6)

2025 - Boom pojazdów elektrycznych....?

2030 - Nowe materiały....?

Istnieją różne prognozy dotyczące wpływu, jaki będą miały pojazdy elektryczne, a co równie ważne, jaki rodzaj pojazdów elektrycznych będzie dominował...

EV Sales

Technologia ogniw paliwowych - czy to przyszłość?

Wielu z nich jest przekonanych, że do roku 2030 samochody na paliwa kopalne staną się rzadkością, a na pierwszy plan wysuwają się pojazdy zasilane bateriami i wodorem.

Obecnie technologia BEV jest w czołówce, a prognostycy sugerują, że do 2050 r. będzie ona kontrolowała 75% rynku pojazdów. Technologia ogniw paliwowych, jednak, jest preferowana dla większych pojazdów i dla dłuższego zasięgu jazdy i staje się tańszą opcją w miarę rozwoju technologii. I z pewnością istnieje duże zainteresowanie i inwestycje w technologię z gigantami przemysłu, takimi jak Daimler, Hyundai, Toyota, Audi i Michelin, które ogłosiły już inicjatywy w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Ponadto, niektóre kraje i państwa określiły już cele dla stacji paliw H2 do 2025 roku: -

H2 Refueling stations

Oddziaływanie PGM

Wynik tej "wojny" pomiędzy baterią i zasilaniem ogniw paliwowych ma duże znaczenie dla platyny, ponieważ tylko ogniwa paliwowe wymagają katalizatorów. Kluczową kwestią dla branży recyklingu PGM jest to, czy ogniwa paliwowe mogą być ponownie wykorzystane, czy też bardziej praktyczny jest recykling platyny. Ta ostatnia ma kluczowe zalety, które należy wykorzystać -

- Szybkość przetwarzania

- Ustanowiona technologia pobierania próbek i przetwarzania danych

- Jasne przepisy i kontrola

- Utworzona sieć i wiedza specjalistyczna

- Niskie zapotrzebowanie na kapitał zakupowy.

Wniosek

Jest prawdopodobne, że technologia ogniw paliwowych jest główną szansą na przyszłość recyklingu platyny. Musimy zachęcać do inwestowania w tę technologię, zwiększać możliwości recyklingu ogniw paliwowych i być gotowym technicznie do zaspokojenia popytu.