Articles

Filtr cząstek stałych do silników wysokoprężnych (DPF)

Posted by isahora
27 May 2019 0 comments

disel pollution

Połączenie technologii turbodoładowania i zwiększonej wydajności paliwowej doprowadziło do znacznej poprawy osiągów silników wysokoprężnych. To, w połączeniu z faktem, że silnik wysokoprężny jest o 15% do 20% bardziej oszczędny pod względem zużycia paliwa niż jego odpowiednik w benzynie, znacznie zwiększyło popularność pojazdów z silnikami wysokoprężnymi; do tego stopnia, że w niektórych krajach zachodnich są one obecnie sprzedawane poza alternatywami napędzanymi benzyną.

Wraz ze wzrostem popularności rosły również obawy o szkodliwe emisje związane z chorobami płuc, nowotworami i chorobami serca. Rezultatem tego jest ustawodawstwo w całym świecie zachodnim. Teraz pojazdy z silnikiem wysokoprężnym muszą być wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF).

Filtr cząstek stałych do silników wysokoprężnych ma na celu usunięcie cząstek sadzy z gazów spalinowych, a bardziej efektywne wersje mają na celu spalanie zgromadzonych cząstek stałych, a nie tylko ich zbieranie. Nowoczesne urządzenia wykorzystują filtr ceramiczny, który jest oczyszczany lub regenerowany poprzez spalanie cząstek, a platynę pełniącą rolę katalizatora. Przekształca on tlenek azotu w dwutlenek azotu, w którym cząstki utleniają się w niższej temperaturze, dzięki czemu urządzenie jest bardziej efektywne.

Podobnie jak w przypadku katalizatorów w silnikach benzynowych, zawartość platyny w złomie DPF jest zarówno odzyskiwalna, jak i wartościowa, zarówno pod względem finansowym, jak i środowiskowym.